torsdag 19. desember 2013

Tegnetid

                                                       

                                                           Tegnetid

Gråtone skala

Vi har tegnet en gråtone skala. Skalaen går fra helt svart til helt hvit. Målet i denne oppgaven var å kunne bruke blyant som redskap til å skape bestemte uttrykk i eget arbeid. Bruk av ulike blyanter  for å skape rom og volum.  

Vi fikk vår egen pussespillbilt som vi skulle kopiere.  Jeg har kopiert en del av et bilde, som senere ble satt sammen til et størt bilde.  Jeg har gjort mitt beste for å kopiere det.


                                                             Dette er original bilde

                                              Dette er min tegning

Her skulle vi tegne et eple. Vi skulle bruke skravur for å vise lys og skygge. 




Her fikk jeg en firkant og det var en fri tegne oppgave. Jeg limte firkanten på et tegne ark etter på tegnet jeg videre. 


Vi  skulle lære å  tegne et ansikt. Her skulle vi lære om proporsjoner i et typisk ansikt. Når vi tegner et ansikt  må vi passe på at øyene er i midten. 


Det var greit å jobbe med denne oppgaven. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar