onsdag 18. desember 2013

Forkle

                                                         Forkle

Vi har fått en oppgave hvor vi skulle lage et eget forkle. Først startet jeg med å måle ut i papir. Jeg har målt opp at forkleet mitt skal være fra toppen av brystet til knærne. Etter det  har jeg klippet det ut til en rektangulær firkant. jeg klippet en spiss inn, slik at det passet rundt armene mine.  

Etter at jeg var ferdig med klipping av stoff,  tegnet jeg en skisse av forkle. Jeg ville ha lomme på forkle,  Jeg valgt to forskjellig stoff. jeg valgte  svart med hvite prikker for å lage forkle og rosa med hvite prikke for å lage lomma. 
          
Jeg ville gjør det litt annerledes med forkleet mitt. Derfor tenkte jeg å lage  mønster på , så tegnet jeg en bamse med smile face Kanton mønster er jeg  veldig glad i.    
Når jeg skulle sy kantene på forkle brukte jeg tape først. Etter på sydde jeg kantene med symaskin. 



Det er veldig morsomt å se på forkleet mitt og  jeg liker det. Jeg er fornøyd med det som jeg har gjort.    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar