torsdag 19. desember 2013

Design av tovet gjenstand

                                            Design av tovet gjenstand



Vi fikk en oppgave om design av tovet gjenstand som skal brukes til oppbevaring. Oppbevaring av for eksempel mobil, sminke nøkler blyanter osv. gjenstanden skal kunne lukkes slik at innholdet ikke ramler ut.

Det er viktig at jeg tenker på forholdet mellom form, farge og funksjon.
Vi har fått masse forskjellig farger i ull. Første lærte vi å lage ull kule. Jeg har brukt grønnsåpe og varmt vann for å filte fiberene sammen.  

Jeg har valgt å lage en skolesekk. Jeg har valgt gult og lyse blå farger for sekken min. Jeg valgte disse fargene fordi jeg hadde en sekk med disse fargene da jeg begynte på skole i hjemlandet mitt. Jeg tovet den større sekken. Jeg har nålet for å sy på de små delene.

Jeg har laget en liten Kitty katt som skal henges i sekken min. Jeg har laget en rosa blomst i sekkelomma som et mønster. 





                                                           







 Her er resultat og Jeg er veldig fornøyd med sekken min. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar