torsdag 22. mai 2014

Geriljabroderi

                          Geriljabroderi

Vi har fått en oppgave hvor vi skulle skrive en tekst, et sitat, budskap eller et ord. Vi har fått utstyr som tråd, nål og noe å brodere på.  Først øvde vi med utprøvinger av ulike brodersting mist seks ulike. Etter på valgte ut tre ord og laget ulike sinnsstemninger med egne skrifttyper som (HUMOR, KJÆRLIGHET, RO, SKUFFELSE, og SKREKK osv.) . Byttet ut ordet med et ord som beskriver sinnsstemningen for eksempel: GLEDE- JOY, HUMOR- LATTER.

 Så tegnet jeg skisser med tre ulike skrifttyper som jeg vil ha på min brodering. Jeg har fått en liten stoff  for å prøve først med ulike stingtyper

Her er bilder av tråd og prøve stoff
                                                                        

                                                  


Broderiet skal inneholde et dekorativt element med et passende dekorelement til teksten, for eksempel det kan være en bord eller et motiv.  Jeg bestemte meg for hvilken skrifttype jeg ville ha da tegnet jag et mønster med farge og dette blir å anse som arbeidstegningen, og er den jeg skulle følge når jeg skal lage broderiet.

  Jeg bestemte meg for å skrive ‘’ Velkommen til mitt hjem’’ og laget en blomst i tillegg. Jeg Valgte fire forskjellige farger tråd som Rød, Lilla, Lysegul og Grønn og tre ulike skrifttyper.  Jeg måte bestemte hvor stort broderia skulle være og jeg måte finne en ramme til.    

Her er bilde av ferdig produkt 
                                                           


Det var ikke så vanskelige for meg, jeg kommer ganske rask i gang fordi jeg har jobbet med brodering før i hjemland, men den var litt adledes enn dett.  Jeg synes at jeg har gjort bra.  Jeg har laget det akkurat som jeg vil. Så jeg er fornøyd med jobben min.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar